Lätt som en plätt









Hejhopp!
Idag var det veckans första jobbdag. Tid : 8-15. Fett nice att få jobba de tiderna! Tyvärr har något i min kropp bestämt sig för att jävlas så jag mår inte hyvens. Får värsta blodsockerfallsanfallen på morgnarna sedan har mina händer skakat som på en gammal kärring hela dagen. Till råga på det har jag mått grymt illa och jag kan int göra annat än att hoppas det beror på nattens sömnbrist.

Tack och lov blev det bättre mot eftermiddan, ett glatt bud nådde mina öron och lyckan var total! Jag får inte berätta för älski fastän jag vill så mycket att jag sprängs! Nästa vecka får ni veta!

Slutade som sagt tre ( då började baby ) så jag drog hem och for ut på årets första långa löptur. Gick i mycket behagligt tempo och anledningen till att de blev långt var enbart för att det var himla skönt ute i solen. Trot eller ej men det blev bättre i magsäcken också! Då det var klart (samt efter en låång stretching) gjorde jag middag. En kycklinggryta som faktiskt är skitgod. Den innehåller förutom kyckling, creme fraiche, philadelphia, morötter, broccoli, soja, vitlöksbuljong och de viktigaste - franska örter. Till det improviserade jag lite och gjorde blomkålsris med fetaost och pesto. Det blev gott och väldigt mättande. Då det var klart var det bara att löpa in i duschen och dra tillbaka till bilis för att hämta honeyn.





Puh, gud vad jag skriver känner jag. Får börja avrunda nu för älskis har gjort en jättegod latte åt mig som jag ska avnjuta med henne. Sen ska vi se biggan! Kan berätta lite om bilderna också när jag lix lagt ut dem. Plättarna är från igår, de är nyttiga plättar gjorda på mjölk, ägg och kosttillskott (istället för mjöl). Vi hade smak vanilj/jordgubb. De blev lite söta men ack så goda! Vi hade kesella och banan till. Skulle nog varit ännu godare med bär men det fanns inte hemma.

Det sista ni ser här är från igårkväll. Då vi blev lite sötsugna... Det är alltså ägg vispat hårt, lite vaniljkosttillskott (för sötma) och kakao. Det blev som en kladdkakesmet! Skitgott och mäktigt så man behövde inte så mycket. Vi ska testa nångång med kesella i också så det kanske blir lite mildare smak. Vi hackade lite olika nötter att ha på också, det var gott. Hoppas ni har en bra tisdagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0